Vi har alltid en ersättare redo
Har du tagit hjälp av en enskild redovisningskonsult tidigare, men stött på problem när den personen blir sjuk eller tar semester? Din momsredovisning måste ju ändå in i tid, annars kan du råka på extra avgifter.
Med oss behöver du aldrig oroa dig över det. Du har en ordinarie redovisningskonsult hos oss, så du får den personliga kontakten med en person som verkligen lär känna ditt företag.
Men om din ordinarie konsult av någon anledning inte är tillgänglig, då finns en reservkonsult redo att kliva in. Den här personen har likvärdig kompetens som din ordinarie och har hållits uppdaterad om ditt företags situation.
Trygg redovisning med en auktoriserad redovisningskonsult
Vad innebär det att vara auktoriserad redovisningskonsult?
Redovisningskonsult är ingen skyddad titel, vilket innebär att vem som helst kan kalla sig det. Däremot får man bara kalla sig auktoriserad redovisningskonsult om man är certifierad genom branschorganisationerna Srf konsulterna eller FAR.
Vi är en certifierad redovisningsbyrå genom Srf Konsulterna. Det innebär inte minst att vi utför vårt arbete enligt branschstandarder och är villiga att bli kvalitetskontrollerade.
Branschstandarderna finns samlade i Rex, som är normgivande för god sed vid redovisningsuppdrag. Rex bygger på en metodik som ska se till att saker blir rätt från början.
Srf har tagit fram sin auktorisering och Rex för att underlätta för dig och andra som ska köpa in ekonomitjänster. Allt för att ni enklare ska hitta seriösa och kvalificerade redovisningskonsulter.
Dessutom blir certifieringen en kvalitetsstämpel på din redovisning, särskilt om du inte har revisor.
Så enkelt kommer du igång!
Vi ser till att det är enkelt för dig att komma igång med vår byrå. Allt du behöver göra är att ta den första kontakten, så hjälper vi dig därifrån. Du kommer alltid ha någon du kan kontakta. Men vi försöker förklara så tydligt vi kan från början, så att det inte ska behövas.
Så går det till att komma igång:
- Du hör av dig för en första kontakt.
- Låt oss anta att du landar i att du är intresserad av en offert. Vi sätter ihop ett erbjudande utifrån grundläggande information om vanliga månader på ditt företag.
- Nästa steg är att du skriver avtal med oss.
- Nu ska vi skapa förutsättningarna för vårt arbete, inte minst med läsaccess till ditt företags bankkonto. Läsaccess innebär att vi kan se kontot men inte göra något med det. På så sätt slipper du skicka kontoutdrag manuellt till oss.
- Vi blir också gärna deklarationsombud för ditt företag, så att vi kan deklarera åt dig.
- Du får givetvis hjälp att komma igång med våra digitala verktyg.
Under hela processen (som är ganska kort) får du tydliga instruktioner och möjlighet att ställa frågor om något känns oklart.
Du behöver inte ha eller skaffa ett eget bokföringssystem, det ordnar vi åt dig. Däremot kan vi integrera de flesta försystem med vårt bokföringssystem.