Löpande bokföring
Trygg hantering av er löpande redovisning. Vi säkerställer att alla poster bokförs korrekt.
Transaktioner, fakturor, kvitton och andra underlag hanteras av din personliga redovisningskonsult.
Är du insatt i de nya redovisningsreglerna för brf:er? Från och med den 1 januari 2026 måste alla bostadsrättsföreningar redovisa enligt K3-reglerna och inte K2 som tidigare har varit standard. Detta ställer högre krav på brf:er att till exempel redovisa kostnader för slitage mer detaljerat och tydligare än förr.
Vi på Ludvig & Co är väl insatta i K3-regelverket och kan hjälpa din bostadsrättsförening med allt som rör årsredovisningen. Du slipper stressen med att sätta dig in i ett nytt regelverk och oron över att någonting har blivit fel.
Som kund hos Ludvig & Co får du alltid en personlig redovisningskonsult som är insatt i din bostadsrättsförening. Med en personlig kontakt vet du alltid vem du ska ringa vid frågor och funderingar samtidigt som du kan vara lugn i att du vet precis vem det är som har hand om föreningens ekonomi.
Till vår hjälp har vi marknadens bästa digitala bokföringssystem, Fortnox. Med Fortnox kan du enkelt få en översikt över föreningens ekonomi och skicka in underlag och kvitton närhelst på dygnet. Du kan fota kvitton med mobilen och ladda upp materialet direkt i appen eller maila underlaget till oss så hanterar din personliga rådgivare det.
Trygg hantering av er löpande redovisning. Vi säkerställer att alla poster bokförs korrekt.
Transaktioner, fakturor, kvitton och andra underlag hanteras av din personliga redovisningskonsult.
Få professionell hjälp med att upprätta årsredovisningen enligt K3-reglerna. Vi kan också analysera resultatet tillsammans med dig och komma med insikter och förslag som hjälper er att utveckla er brf under kommande år.
Fullständig deklarationshjälp för dig och din brf. Vi hjälper till med relevanta avdrag, eventuella avsättningar och säkerställer att deklarationen är komplett och skickas in i tid.
Få ut maximalt av din förenings ekonomi. Ludvig & Co:s skatteexperter hjälper dig att optimera skatterna, både för kort och lång sikt.
Få bättre kontroll över era utestående fakturor och utskick. Genom att skicka fakturor elektroniskt sparar du både tid och pengar samtidigt som det blir enklare att följa upp fakturor som inte betalats.
Kontakta oss och berätta om din brf. Tillsammans tar vi fram ett upplägg som är anpassat för just din förenings förutsättningar.
Beroende på vad vi ska hjälpa till med behöver vi vissa behörigheter. Till exempel behöver vi utses till deklarationsombud eller få åtkomst till olika konton.
Det sista steget innan vi är redo att sätta igång är att ta fram relevanta historiska uppgifter. Det kan handla om exempelvis tidigare årsredovisningar, SIE-filer och liknande uppgifter.
Varje bostadsrättsförening har sina egna behov och utmaningar. Därför erbjuder vi ekonomisk förvaltning som är flexibel och skräddarsydd för just er förening – oavsett storlek eller förutsättningar.
För oss är det viktigt att förstå er förenings verksamhet. Därför får ni en personlig redovisningskonsult som lär känna er och era rutiner. Vid frånvaro finns alltid en ersättare redo, så att ni aldrig står utan stöd.
Vi gör det enkelt att hålla ordning på ekonomin. Skicka in material via vår app eller e-post – vi tar hand om resten. Ni kan följa ekonomin när och var ni vill, vare sig ni sitter på möte i föreningslokalen eller är på språng.
Våra redovisningskonsulter är auktoriserade och alltid uppdaterade på aktuella regelverk. Arbetet kvalitetssäkras enligt etablerade standarder som REX och SALK – för att ni ska känna er trygga med att föreningens ekonomi sköts på rätt sätt.
Vi tror att ett nära samarbete är en förutsättning för att vi ska kunna hjälpa dig på ett bra sätt. Våra rådgivare finns alltid tillgängliga via telefon, e-post och digitala möten, men vi ser också värdet i det personliga mötet. Med över 100 kontor runt om i Sverige har vi en stark lokal närvaro. Hos oss är ni alltid välkomna på en pratstund över en kopp kaffe. Det viktigaste är att vi hittar en samarbetsform som fungerar för din brf.
Frågor kring avtal, tvister eller oenigheter kan snabbt bli komplexa. Då är det tryggt att ha juridisk expertis nära till hands. Vi hjälper till att granska och upprätta juridiska dokument och stadgar som är tydliga och korrekta, så att bostadsrättsföreningen kan känna sig säker i besluten. Om en tvist uppstår finns vi som stöd för att reda ut vad som gäller och vilka rättigheter föreningen har.
Ludvig & Cos juridiska rådgivare har stor förståelse för bostadsrättsföreningar och de juridiska utmaningar som kan uppstå. Så här enkelt är det att få hjälp av oss.
Kontakta en juristBerätta kort om ditt ärende. Vi kopplar ihop dig med rätt juridisk rådgivare som snabbt gör en första bedömning.
Vi går igenom informationen och de handlingar som behövs. Därefter presenterar vi ett tydligt förslag på hur ärendet kan hanteras.
När du godkänt upplägget påbörjar rådgivaren arbetet. Du hålls uppdaterad genom hela processen och vet alltid hur ärendet fortskrider.
Som kund hos Ludvig & Co kan kapa dina kostnader och få rabatt hos fler än 50 omtyckta leverantörer. Det är kostnadsfritt och du förbinder dig inte till något.
För att kunna stötta din brf på bästa sätt behöver vi lite bakgrundsinformation och vissa handlingar. Det kan till exempel vara:
Du behöver inte oroa dig – vi guidar dig genom hela processen och ser till att du får det stöd du behöver från start till mål.
När du samarbetar med oss tar vi hand om det mesta. Din uppgift blir i princip enbart att lämna de underlag och dokument vi efterfrågar. Vi hjälper dig att hålla koll på vad som behövs och skickar påminnelser till föreningen så att inget faller mellan stolarna.
Eftersom varje bostadsrättsförening har olika behov skräddarsyr vi alltid våra lösningar. Du betalar enbart för den hjälp du faktiskt behöver – inga färdiga paket eller onödiga kostnader. Om föreningen behöver juridisk rådgivning får du alltid ett tydligt och personligt kostnadsförslag anpassat för just ditt ärende.
Ja, föreningen får alltid en personlig rådgivare som följer dig genom hela samarbetet, oavsett om det gäller ekonomisk förvaltning eller juridiska frågor. Och om rådgivaren inte är tillgänglig ser vi till att en kunnig ersättare är redo att ta vid, så att du alltid har tillgång till stöd.
I bloggen hittar du massor av tips och råd kring ekonomi och andra aktuella frågor för dig som konsultföretagare.
Läs fler inläggLudvig & Co är ett stort företag, men de är alltid tillgängliga och jag får enkelt kontakt och ett familjärt bemötande av alla.
Max Stare, Björnmamman AB, Skellefteå
Nu planerar vi för de oväntade situationerna.
Arvid Lindgren, Starväxt AB, Trosa
Jag vill fokusera på det jag är bra på så får Ludvig & Co sköta det andra
Jeanette Almgren, Uppsala
Vi återkommer till dig inom kort, vanligtvis inom en arbetsdag. En bekräftelse med ditt meddelande skickas även till din e-postadress.
Vänligen tillåt cookies för att visa detta innehåll.